Privacybeleid

  1. IDENTITEIT VERKOPER EN HOEDANIGHEID CONSUMENT

    1. De “Verkoper” van de Producten in deze webshop is ZenZi, met zetel te Commissaris Neysksenslaan 84, 3290 Diest en met BTW-nummer BE0809703738 en rekeningnummer Belfius BE19 0689 4183 9412.

De contactgegevens van de Verkoper zijn:

  • sabine.meyssen@telenet.be

  • +32 (0) 486 36 40 48

    1. De “Klant” die van de webshop gebruik wenst te maken, verklaart door diens bestelling van de Producten via www.zenzi.be (hierna: de “Website”) uitdrukkelijk op te treden in diens hoedanigheid van consument. De Klant verklaart achttien (18) jaar of ouder te zijn.

  1. DEFINITIES

  • Het Aanbod: Het aanbieden van Producten via de Website. Het Aanbod wordt beheerst door deze Algemene Voorwaarden.

  • De Algemene Voorwaarden: Deze Algemene Voorwaarden, dewelke van toepassing zijn op het Aanbod van de Verkoper en elke Overeenkomst die tot stand komt tussen de Verkoper en de Klant.

  • De Klant: Elke natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteiten vallen en die via de Website Producten aankoopt of mogelijk zal aankopen.

  • De Overeenkomst: De Overeenkomst op afstand gesloten tussen de Verkoper en de Klant voor de aankoop van Producten via de Website. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.

  • De Producten: Alle aangeboden goederen en/of diensten beschikbaar voor aankoop op de Website.

  • De Verkoper: ZenZi, met zetel te Commissaris Neysksenslaan 84, 3290 Diest en met BTW-nummer BE0809703738

  • De Website: De Website met www.zenzi.be.

  • De Werkdag: Alle dagen met uitzondering van zaterdag, zondag en de Belgische nationale feestdagen, of op afspraak.

  1. TOEPASSELIJKHEID ALGEMENE VOORWAARDEN

    1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van de Verkoper en op alle Overeenkomsten.

    1. Deze Algemene voorwaarden zullen, minstens vóór het sluiten van de Overeenkomst met de Klant, ter beschikking van de Klant worden gesteld op een wijze die de Klant in staat zal stellen de Algemene Voorwaarden te bewaren op een duurzame elektronische gegevensdrager.

  1. TOTSTANDKOMING EN DUUR VAN DE OVEREENKOMST

    1. De Overeenkomst is gesloten na het doorlopen van de bestelprocedure zoals aangegeven in de webshop op de Website van de Verkoper en zodra de Klant het Aanbod en de Algemene Voorwaarden heeft aanvaard.

    1. De Overeenkomst en de Algemene Voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.

  1. AANBOD

    1. Het aanbod van de Producten op de Website van de Verkoper is vrijblijvend, geldt zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden gewijzigd.

    1. De aangeboden Producten op de Website van de Verkoper worden gedetailleerd en nauwkeurig omschreven conform de vigerende wetgeving, zodat de Klant een geïnformeerde beslissing kan nemen tot aankoop.

    1. Als het aanbod van de Producten op de Website van de Verkoper slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, dan wordt dit uitdrukkelijk vermeld in het aanbod.

    2. De afbeeldingen op de Website van de Verkoper zijn illustratief bedoeld en hebben geen contractuele waarde.

    1. De Verkoper is niet aansprakelijk in geval van kennelijk materiële fouten, zet- of drukfouten.

  1. PRIJZEN

    1. De prijzen van de Producten zijn de prijzen die zijn vermeld op de Website op het moment dat de Klant een bestelling plaatst.

    1. Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro inclusief btw tegen het geldende huidige tarief in het land van verblijf van de Klant.

    1. Alle prijzen van de Producten zijn exclusief eventuele administratieve kosten, vracht-, leverings- en portokosten, die telkens apart zullen worden vermeld.

De administratieve kosten, vracht-, leverings- en portokosten zullen afhankelijk zijn van het land waarnaar de Producten moeten worden verzonden.

    1. De totale prijs zal beschikbaar zijn voor de Klant en worden vermeld op de algemene productpagina, de individuele productpagina en net voor het aangaan van de Overeenkomst.

    1. Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal de Verkoper schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra de Verkoper kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft de mogelijkheid om de Producten te blijven kopen of de bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in artikel 10.

De bestelling wordt pas verwerkt nadat de Verkoper de instructies van de Klant heeft ontvangen binnen tien (10) Werkdagen vanaf het moment dat de Verkoper de Klant in kennis heeft gesteld. Als de Verkoper er niet in slaagt om contact op te nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als de Verkoper geen antwoord van de Klant ontvangt binnen de hierboven vermelde termijn, behandelt de Verkoper de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.

  1. BETALING EN BETALINGSMIDDELEN

    1. De Klant kan de Producten betalen via de betaalmiddelen vermeld op de Website.

    1. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, moet de Klant betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling.

  1. EIGENDOMSVOORBEHOUD

    1. De Producten blijven tot op het moment van volledige betaling door de Klant exclusief eigendom van de Verkoper.

    1. De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van de Verkoper te wijzen (bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde Producten beslag zou komen leggen).

  1. VERZENDING EN LEVERING

    1. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, verbindt de Verkoper zich ertoe de Producten te leveren binnen een termijn van vijftien (15) Werkdagen na volledige ontvangst van de betaling.

Indien de Verkoper niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt de Verkoper zich ertoe om de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. De Klant zal de Verkoper dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als de Verkoper de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren.

    1. De Verkoper zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan de Verkoper heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.

    1. Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.

    1. Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij de Verkoper onmiddellijk op de hoogte brengen. Na kennisgeving zal de Verkoper de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de beschadigde Producten.

  1. CONFORMITEIT

    1. De Verkoper staat er voor in dat de Producten voldoen aan de Overeenkomst en aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen.

  1. SCHADE EN AANSPRAKELIJKHEID

    1. De Verkoper is enkel aansprakelijk voor schade als gevolg van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van de Verkoper, voor zover deze schade op grond van de wet niet kan worden uitgesloten.

    1. Als er al sprake is van aansprakelijkheid is de Verkoper alleen aansprakelijk voor directe schade. Aansprakelijkheid voor indirecte schade, waaronder begrepen gederfde winst, gevolgschade, geleden verlies, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie, is nadrukkelijk uitgesloten.

    1. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze Algemene Voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van de Verkoper aan de Overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan de Verkoper toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van directe schade als bedoeld in deze Algemene Voorwaarden.

    1. Iedere aansprakelijkheid voor directe schade van de Verkoper jegens de Klant, uit welke hoofde dan ook, is per gebeurtenis (waarbij een samenhangende reeks gebeurtenissen als één gebeurtenis geldt) beperkt tot het naar eigen goeddunken de gebrekkige Producten te vervangen of de prijs van deze Producten terug te betalen. Er kan geen enkele andere schadevergoeding worden geëist.

  1. HERROEPINGSRECHT

    1. De Klant heeft een wettelijk recht om de Overeenkomst te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in artikel 12.2. De Klant moet de Verkoper op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. De Klant hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.

    1. De Klant beschikt over veertien (14) dagen om de Overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren.

Volgende regels zijn van toepassing:

  • Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn de dag na ontvangst van het Product door de Klant.

  • Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.

  • Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn de dag volgend op de dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen.

  • Indien de levering betrekking heeft op een dienstenovereenkomst, begint de termijn de dag waarop de Overeenkomst werd gesloten.

    1. De Klant kan het herroepingsrecht waarin artikel 12.1 van deze Algemene Voorwaarden voorziet niet uitoefenen voor de limitatieve opsomming van gevallen uit artikel VI.53 van het Wetboek Economisch Recht.

    1. Indien de Klant beslist de Overeenkomst te herroepen, moet de Klant de Verkoper daarvan op de hoogte brengen via een ondubbelzinnige verklaring per aangetekende post of per e-mail naar het adres vermeld in artikel 1.1 van deze Algemene Voorwaarden of door het invullen van het modelformulier dat terug te vinden is als bijlage van deze Algemene Voorwaarden.

De Klant moet de Producten terugbezorgen aan de Verkoper zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien (14) dagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan de Verkoper. De Producten moeten naar de Verkoper worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de Klant de Producten heeft ontvangen.

    1. Alle kosten voor het retourneren van de Producten worden door de Klant betaald.

    1. In geval van herroeping:

  • Zal de Verkoper de reeds door de Klant betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten. De Verkoper kan de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat de Klant ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel.

  • De Verkoper zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten.

  • De Verkoper zal de Klant terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als dat waarmee de Klant de bestelling geplaatst heeft, tenzij de Klant uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en de Klant hierdoor geen bijkomende kosten moet maken.

  1. GARANTIE

    1. De Klant heeft recht op een wettelijke garantie van twee (2) jaar. Voor tweedehandsgoederen heeft de Klant recht op een wettelijke garantie van één (1) jaar.

De wettelijke garantie dekt elk defect of gebrek aan conformiteit van de Producten dat zich manifesteert binnen een termijn van twee (2) jaar vanaf de datum van levering van de Producten.

    1. De Klant moet de Verkoper per aangetekende post of per e-mail naar het adres vermeld in artikel 1.1 van deze Algemene Voorwaarden informeren over de gebrekkige Producten binnen een redelijke termijn nadat het gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Klant.

De Klant moet de Producten terugbezorgen aan de Verkoper zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien (14) dagen na verzending van de kennisgeving van de gebreken aan de Producten aan de Verkoper. De Producten moeten naar de Verkoper worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de Klant de Producten heeft ontvangen.

Na teruggave van het gebrekkige Product zal de Verkoper, naar eigen goeddunken van de Klant, de Klant een nieuw Product sturen of het Product repareren, en zal de Verkoper alle kosten dragen in verband met de omruiling/reparatie van de Producten. Het Product kan alleen worden vervangen en geleverd in zoverre het nog steeds beschikbaar/in voorraad is bij de leveranciers van de Verkoper.

Indien de herstelling of vervanging niet mogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst te beëindigen.

In dat geval:

  • Zal de Verkoper de reeds door de Klant betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten.

  • De Verkoper zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten.

  • De Verkoper zal de Klant terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als dat waarmee de Klant de bestelling geplaatst heeft, tenzij de Klant uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en de Klant hierdoor geen bijkomende kosten moet maken.

  1. KLACHTENPROCEDURE

    1. Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met de Verkoper via de contactgegevens vermeld in artikel 1.1 van deze Algemene Voorwaarden.

    1. Indien het geschil niet in der minne geregeld kan worden, kan de Klant een klacht indienen bij:

  • De consumentenombudsdienst met adres te 1000 Brussel, Koning Albert II-laan 8 bus 1 (North Gate II).

  • Het door de Europese Unie ter beschikking gestelde onlineplatform voor geschillenbeslechting, http://ec.europa.eu/odr. Voor België betreft dit het Europees Centrum voor de Consument met adres te 1060 Brussel, Hollandstraat 13, odr@eccbelgium.be, tel. +3228923712.

  • De BECOM geschillencommissie via het online klachtenformulier op http://www.becom.digital.

  1. OVERDRACHT EN ONDERAANNEMING

    1. De Verkoper heeft het recht haar rechten en verplichtingen krachtens de Overeenkomst over te dragen aan een leverancier (bv. voor de levering van het Product), maar dit zal geen invloed hebben op de rechten en verplichtingen krachtens deze Algemene Voorwaarden.

    1. Als de Klant een Product als geschenk heeft gekocht, kan hij de garantie zoals bepaald in artikel 13 overdragen aan de ontvanger van het geschenk zonder daarvoor de toestemming van de Verkoper te moeten vragen.

  1. GEBRUIK VAN PERSOONSGEGEVENS

    1. De Verkoper gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het Privacybeleid op de Website van de Verkoper dat conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming is opgesteld.

  1. COOKIE POLICY

    1. De Website van de Verkoper gebruik cookies en gelijkaardige technologieën die de Verkoper helpen om de Klant een betere gebruikerservaring te bieden wanneer de Klant de Verkoper haar Website bezoekt en laat de Klant toe de Website van de Verkoper te optimaliseren.

Zonder voorafgaande toestemming van de Klant plaatst de Verkoper uitsluitend de louter functionele cookies die noodzakelijk zijn om de Website te laten werken.

Alle andere cookies worden slechts geplaatst nadat de Klant haar uitdrukkelijke toestemming heeft verleend.

  1. OVERMACHT

    1. De Verkoper is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst die te wijten is aan overmacht.

    1. In geval van overmacht:

  • Zal de Verkoper de Klant hiervan op de hoogte brengen, en

  • Zullen de verplichtingen van de Verkoper krachtens de Overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van Overmacht. Wanneer de situatie van Overmacht invloed heeft op de levering van de Producten, zal de Verkoper een nieuwe leveringsdatum regelen met de Klant nadat de situatie van Overmacht voorbij is.

Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle van de verkoper die de nakoming van haar verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder wordt onder meer, doch niet uitsluitend, begrepen: stakingen, onverwachte files, ongevallen op de Europese wegen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-) netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de Website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden,…

  1. TOEPASSELIJK RECHT

    1. Deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan het recht van België. Dit betekent dat de Overeenkomsten voor de aankoop van Producten via de Website en alle geschillen of eisen die daaruit voortvloeien of daarmee verband houden, worden geregeld door het Belgisch recht.

  1. SLOTBEPALINGEN

    1. De Verkoper kan deze Algemene Voorwaarden te allen tijde wijzigen. De Algemene Voorwaarden die van kracht zijn op het moment van de bestelling van de Producten zullen van toepassing zijn op de Overeenkomst tussen de Klant en de Verkoper.

    1. De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de Overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of de rest van de bepalingen en clausules.